Posiadanie negatywnych recenzji na Facebooku może być bardzo frustrujące. Na szczęście, można zrobić kilka rzeczy, aby obsłużyć te recenzje. Na przykład, można zgłosić złą recenzję, flaga nieodpowiednią recenzję i wyłączyć zalecenia.
Wyłącz rekomendacje
Korzystanie z Facebooka Rekomendacje to świetny sposób na budowanie zaufania i relacji z lokalnymi klientami. Możesz odpowiedzieć na recenzje klientów w odpowiednim czasie, a to oznacza szczęśliwszych klientów i bardziej zadowolonych klientów. Im bardziej zadowoleni są Twoi klienci, tym bardziej prawdopodobne jest, że polecą Cię innym. To może mieć ogromny wpływ na Twój biznes.
Jeśli zamierzasz korzystać z funkcji Rekomendacji, musisz wiedzieć, jak ją włączyć. Możesz to zrobić, klikając zakładkę Recenzje na swojej stronie biznesowej. To przeniesie Cię do menu ustawień. Następnie możesz kliknąć Report post, lub Show reviews, co spowoduje wyświetlenie listy odpowiednich opisów.
Gdy masz już odpowiedni opis, możesz albo zgłosić post, albo ukryć go przed widokiem. Możesz również użyć rozszerzeń przeglądarki innych firm, aby zarządzać polecanymi postami.
Nie ma gwarancji, że pozbędziesz się złej rekomendacji. Facebook ma jednak politykę usuwania rażących rekomendacji. Przejrzą Twoje zgłoszenie i jeśli okaże się, że jest fałszywe lub niewłaściwe, zdejmą rekomendację.
Można również spróbować zgłosić niskiej jakości zalecenia lub niewłaściwe zalecenia. Facebook ma zespół, który przejrzy Twój raport i upewni się, że Twoja firma nie otrzyma żadnych nieodpowiednich rekomendacji.
Na Facebooku jest kilka funkcji, które możesz wykorzystać do zarządzania swoją stroną biznesową. Możesz zajrzeć pod Szablony i zakładki po lewej stronie swojej strony, aby sprawdzić, czy któraś z nich została włączona.
Chociaż nie ma gwarancji, że Twoja strona na Facebooku otrzyma pozytywne rekomendacje, możesz poprawić swoje rankingi SEO poprzez posiadanie dużej liczby wysokiej jakości recenzji. Niektóre firmy sprzedają nawet negatywne recenzje, co może być świetnym sposobem na zdyskredytowanie Twojej firmy w sieci.
Jeśli jesteś małą firmą, możesz nie mieć czasu lub zasobów, aby czekać na usunięcie swoich recenzji. Jednakże, jeśli jesteś na spirali w dół, to jest to dobry pomysł, aby wyłączyć złe recenzje. To może pomóc Ci pozostać zorganizowanym i skupić się na rozwiązywaniu problemów, które powodują, że klienci zostawiają Ci opinie.
Zgłoś złą recenzję
Czy jesteś właścicielem firmy lub osoby fizycznej, zgłaszanie złej recenzji na Facebooku nie jest tak skomplikowane, jak mogłoby się wydawać. Istnieje kilka kroków, które można wykonać, aby zgłosić recenzję i uzyskać jej usunięcie.
Najpierw sprawdź, czy dana recenzja jest prawdziwa. Jeśli recenzja dotyczy Twojej firmy, poszukaj wszelkich podejrzanych rekomendacji, które mogą pochodzić od nieznanej osoby. Jeśli recenzja zawiera nieodpowiedni język lub opis produktu, który nie jest dokładny, powinieneś to zgłosić.
Po zidentyfikowaniu recenzji, kliknij na trzy kropki w prawym górnym rogu recenzji. W ten sposób uzyskasz dostęp do opcji zgłaszania recenzji i szukania pomocy.
Fałszywa recenzja to taka, która nie jest prawdziwa i nie ma na celu pomocy Twojej firmie. Fałszywa recenzja może pochodzić od konkurenta lub osoby trzeciej, która próbuje zaszkodzić Twojej firmie.
Odpowiedź na negatywną recenzję na Facebooku wymaga profesjonalnej i uprzejmej reakcji. Kiedy odpowiadasz na recenzję, pamiętaj, aby odnieść się do problemu, przeprosić za niego i zaproponować rozwiązanie. Trzymaj rozmowę krótko i unikaj przesady.
Jeśli nie jesteś pewien, o co chodzi, możesz zaprosić komentującego do kontaktu z Twoją firmą, aby omówić to na osobności. Jest to dobry sposób, aby pokazać drugiej osobie, że sprawa jest poruszana.
Odpowiadając na negatywną recenzję na Facebooku, pamiętaj, aby odpowiedzieć w sposób, który pokazuje Twoją empatię i oddanie klientowi. To może przejść długą drogę w poprawie relacji z klientem. Możesz również wskazać nowe funkcje, które dodałeś do swojego produktu lub usługi.
Aby zgłosić złą recenzję na Facebooku, zaloguj się na swoją stronę biznesową. Kiedy jesteś zalogowany na swoje konto, przewiń na dół strony i kliknij zakładkę Recenzje. Następnie możesz wybrać opcję zgłoszenia recenzji, znalezienia wsparcia lub wyłączenia funkcji recenzji na swojej stronie.
Zanim zgłosisz złą recenzję na Facebooku, zastanów się nad przyczynami jej powstania i możliwymi powodami jej usunięcia. Nie chcesz przecież zniszczyć reputacji swojej firmy ukrywając lub usuwając recenzję.
Oznacz nieodpowiednie recenzje
Niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem firmy, czy tylko jej fanem, możesz zgłosić recenzję, którą uważasz za nieodpowiednią. Jeśli to zrobisz, będziesz miał możliwość usunięcia recenzji. Proces jest dość prosty, ale jest kilka rzeczy, które musisz zrobić, aby upewnić się, że zgłaszasz recenzję poprawnie.
Musisz kliknąć na symbol trzech kropek w prawym górnym rogu recenzji, którą chcesz zgłosić. Następnie należy wybrać kategorię przeglądu. Należy również wybrać powód recenzji. Być może będziesz musiał poczekać, aż recenzja zostanie usunięta.
Jeśli jesteś właścicielem firmy, możesz zgłosić recenzje, które są niesprawiedliwe lub niezgodne ze standardami społeczności Facebooka. Możesz również zgłosić spam i nieistotne recenzje.
W niektórych przypadkach będziesz musiał zgłosić recenzję samodzielnie lub poprzez konto swojej firmy. Możesz to zrobić poprzez prywatną wiadomość. Jeśli to zrobisz, upewnij się, że dajesz klientowi szansę na odpowiedź. Nie bądź niemiły lub konfrontacyjny. To może się obrócić przeciwko Tobie. Zamiast tego, bądź uprzejmy, spokojny i pomocny. Jeśli musisz skontaktować się z recenzentem, wyślij zaproszenie do kontaktu z działem obsługi klienta.
Po zgłoszeniu recenzji, zostanie ona zbadana przez zespół Facebooka. Może to zająć trochę czasu, ale zazwyczaj jest to robione szybko. Niektóre z recenzji, które są usuwane, to mowa nienawiści, przemoc, nękanie i posty, które szkodzą innym.
Jeśli jesteś małą firmą, możesz nie mieć luksusu czekania na usunięcie recenzji. W takim przypadku możesz spróbować uzyskać usunięcie recenzji poprzez gwiezdną obsługę klienta.
Chociaż można usunąć recenzję z Facebooka, trzeba będzie zrobić to przez dyplomację. Jeśli nie jesteś w stanie usunąć recenzję, możesz poprosić o jej usunięcie przez rodzinę zmarłego. Możesz również zgłosić recenzję, jeśli recenzent zmarł.
Jeśli jesteś fanem, możesz również zgłosić recenzję, aby usunąć ją ze swojego news feedu. Jeśli nie jesteś fanem, możesz to zrobić klikając symbol trzech kropek w prawym górnym rogu postu, który chcesz zgłosić.
Radzenie sobie z negatywnymi recenzjami
Otrzymywanie negatywnych recenzji na Facebooku może być szkodliwe dla Twojego biznesu. Dlatego ważne jest, aby wiedzieć, jak radzić sobie z negatywnymi recenzjami. Właściwa odpowiedź może pomóc utrzymać firmę i reputację w dobrym stanie. Aby dowiedzieć się, jak reagować na negatywne recenzje na Facebooku, musisz zrozumieć perspektywę klienta.
Najlepszym sposobem na odpowiedź na negatywne recenzje na Facebooku jest pokazanie, że Ci zależy. Twoja odpowiedź powinna być profesjonalna i powinna pokazywać, że rozumiesz sytuację i pracujesz nad jej rozwiązaniem. Powinieneś również zaoferować sposób, w jaki recenzent może się z Tobą skontaktować. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że jesteś w stanie zająć się problemem.
Idealnie, pierwszym krokiem w radzeniu sobie z negatywnymi recenzjami na Facebooku jest przeproszenie. Jest to ważne działanie do podjęcia, ponieważ może wzmocnić Twoje relacje z klientami. Ważne jest jednak, aby upewnić się, że Twoje przeprosiny są tylko na jeden raz. W przeciwnym razie może się to skończyć utratą potencjalnego klienta.
Innym sposobem radzenia sobie z negatywnymi recenzjami na Facebooku jest zaoferowanie zniżki lub kuponu na następny zakup. To będzie przejść długą drogę w dokonywaniu poprawek do klienta. Jeśli nie możesz zaoferować kuponu lub zniżki, zaoferuj symbol przeprosin.
Wreszcie, jeśli nie jesteś pewien, jak radzić sobie z negatywną recenzję, można ustawić autoresponder, aby odpowiedzieć na opinie na swojej stronie Facebook. Korzystanie z automatycznej odpowiedzi może zaoszczędzić czas i wysiłek, ale ważne jest, aby być uczciwym i uprzejmy.
Z reguły powinieneś natychmiast odpowiedzieć na negatywne recenzje. To nie tylko zapewni, że problem zostanie rozwiązany, ale także będzie chronić Twoją markę. Jeśli zdecydujesz się nie reagować, Twoi klienci staną się sfrustrowani, a Twoja przyszła sprzedaż ucierpi.
W zależności od tego, jak poradzisz sobie z negatywnymi recenzjami na Facebooku, Twoja firma może mieć okazję do zwiększenia swojej obecności w mediach społecznościowych. Pozytywne recenzje mogą zachęcić ludzi do wypróbowania Twojego produktu lub usługi. Mogą one również prowadzić do większej sprzedaży i pomóc Twojej firmie zdobyć zaufanie.
Podobne tematy